رئیس کل دادگستری بوشهر برای رفع مشکل و صدور اسناد مالکیت زمین‌های شهرستان عسلویه مهلت یک ماهه داد

9:40 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۰۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تشکیل کار گروه ویژه برای بررسی 7 هزار و 429 هکتار از زمین‌های شهرستان عسلویه در خصوص رفع مشکل و صدور اسناد مالکیت به نفع مردم، ظرف مدت یک ماه خبر داد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر همراه با مشاور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با سفر به شهرستان عسلویه در نشستی به منظور بررسی زمین‌هایی که در خصوص صدور اسناد مالکیت مشکلاتی دارند در فرمانداری شهرستان عسلویه حضور یافتند.

مهدی مهرانگیز در ابتدای جلسه با اشاره به آیات تلاوت شده در این مجلس، اظهارکرد: آیاتی که تلاوت شد در خصوص هدایت بود و خداوند به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح دارند عزت می دهد، همانطور که سردار دلها سپهبد شهید قاسم سلیمانی هدایت شده در راه خدا و در بین مردم نیز عزیز و دوست داشتنی بود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، افزود : شهید سلیمانی دو ویژگی بسیار واضح داشت یکی اخلاص در عمل و دیگری مردمی بودن، ایشان همیشه با مردم بود و درپی نشان دادن خود نبود و پس از همه رشادت‌ها ومجاهدت‌ها به شهادت رسید و حضور همه قشر از مردم در مراسم حاج قاسم بدلیل اخلاص در کار برای مردم بود که موجب عزت ایشان شده است.

 مهرانگیز با اشاره به تاکید مستمر مقام معظم رهبری به مسئولان جهت کار برای مردم افزود: در حال حاضر شعار رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و روسای کل دادگستری‌ها سراسر کشور نیز دعوت به انجام کار برای مردم است که در این راستا باید مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و راه حل‌های اساسی در رفع آنها ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر،اظهار کرد: ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظرف 3 ماه دوبار به استان بوشهر سفر داشتند که این فرصتی مغتنم است تا بتوانیم تمامی مشکلات حوزه ثبتی استان بوشهر را بررسی و رفع کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های مختلف در استان بوشهر در جهت بررسی و رفع مشکلات مردم در خصوص مالکیت ها، گفت: با حضور مشاور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان که به صورت جهادی پای کار هستند این کارگروه‌ها در استان تشکیل شد و با برگزاری جلسات متعددی مسائل و مشکلات اسناد هلیله، بندرگاه، بخش آبپخش، عسلویه، جزیره خارگ و کنگان مورد بررسی ویژه قرار گرفت و تصمیمات بسیار خوبی به نفع مردم گرفته شد که به زودی خبرهای خوبی نیز برای مردم استان خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوب صدور اسناد تک برگی روستای هلیله و بندرگاه بود و به یمن سومین سالگرد سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمان 63 سند تک برگ بعنوان اولین اسناد مالکیت صادر شد که در روزهای آتی این اسناد به مردم این منطقه اعطا خواهد شد.

مهرانگیز افزود: مشکل لاینحل اسناد هلیله و بندرگاه که از سال 1380 تا کنون در جهت رفع آن اقدامی انجام نشده بود به لطف خداوند و امام زمان (عج) و ریاست و مشاور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ثبت اسناد و املاک استان رفع شد و سایر موارد نیز تا حصول نتیجه به طور جد پیگیری می شود و همه و همه به نفع مردم کار خواهیم کرد.

وی در این نشست با اشاره به موضوع جلسه که با حضور مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مسئولان شهرستان عسلویه برگزار شد، گفت: در عسلویه برای 7 هزار و 429 هکتار از زمین‌ها رای هیئت واحده وجود دارد که تنها راه حل رفع این مشکل تصحیح رای از مرجع صادر کنند است و  اینجا جمع شده ایم تا براساس اسناد و مدارک مستدل و تهیه نقشه جدید وصحیح با رویکرد جدید بتوانیم اسناد مالکیت آنها را به نفع مردم صادر کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، افزود: مساله ثبت یک امر تخصصی و فنی است و باید کارگروهی متشکل از اداره منابع طبیعی، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، اداره محیط زیست و سازمان منطقه ویژه انرژی با حضور 2 دادستان شهرستان عسلویه و کنگان است، ظرف مدت یک ماه مشخص کنند که در این 7 هزار و 429  هکتار ،چند روستا، چه میزان جمعیت و خانوار، چه اسناد، چه مقدار زمین کشاورزی وجود دارد تا پس از تکمیل این موارد یک نقشه کامل و جامع تهیه شده و یک گزارش کار ویژه نیز تنظیم شود تا به سمع و نظر مرجع صادر کننده رای قطعی رسانیم  و بر اساس نقشه جدید اصلاح رای جهت حل مشکل صورت گیرد.

مهرانگیز همچنین با تاکید بر انجام کار برای مردم، گفت: زمین‌هایی که سالیان متمادی و نسل به نسل انتقال داده شده را باید از بحث زمین خواری جدا دانست و ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد خبرهای خوشی برای شهرستان عسلویه باشیم.

کارگروه ویژه بررسی تداخل اراضی ملی و مردم و تثبیت و صدور اراضی شهر آبپخش تشکیل شد

مهدی مهرانگیز در نشست بررسی تداخل اراضی ملی و مردم آبپخش که با حضور مشاور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل منابع طبیعی، کارشناسان این ادارات و معتمدانی از اهالی مردم آبپخش برگزار شد نیز گفت: هر کجا که مسائل و مشکلاتی برای مردم وجود دارد مسئولان باید اهتمام ویژه در جهت بررسی این مسائل داشته باشند و با ارایه راه حل در رفع آنها گام بردارند.

وی در ادامه به سفر معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان بوشهر در آذر ماه اشاره کرد و افزود: در این سفر مسائل و مشکلات صدوراسناد مالکیت مردم در شهر آبپخش مطرح شده بود که در در این راستا مشاورسازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت بررسی و بیان راهکار به استان بوشهر اعزام شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر پس از شنیدن مسائل و مشکلات موجود توسط اعضای جلسه، دستور تشکیل کارگروه و جلسه قرارگاه حدنگاری به نام سردارشهید حاج قاسم سلیمانی استان بوشهر بمنظور بررسی تداخل اراضی ملی و مردم آبپخش و تثبیت و صدور اراضی شهر آبپخش صادر کرد تا پس از بررسی های دقیق و کارشناسی شده و تنظیم کار ویژه در خصوص رفع این موارد به نفع مردم تصمیم گرفته شود

پس از دستور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، بلافاصله بمنظور بررسی تداخل اراضی ملی و مردم آبپخش جلسه قرارگاه حدنگاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی استان بوشهر با محوریت موضوع تثبیت و صدور اراضی شهر آبپخش با حضور دادستان مرکز استان بوشهر، فرماندار شهرستان برازجان ،مدیران کل منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی،‌ بخشدار،امام جمعه و اعضای شورای شهر آبپخش تشکیل شد.

بیشتر بخوانید:

کارگروه بررسی صدور اسناد مالکیت اهالی جزیره خارگ در دادگستری استان بوشهر تشکیل شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *